I samarbeid med mediebyrået WAL ruller nå Vitusapotek ut et nytt profileringskonsept. Ifølge Kampanje vil det nye konseptet både takke og hylle alle de som går rundt med et apotek i veska.

— Med det nye konseptet ønsker vi å hylle alle hverdagsheltene der ute, som er forberedt på enhver situasjon med et lite apotek i veska», sier Tonja Pritchard, marketing manager i Vitusapotek, på kampanje.com.

LES OGSÅ: Farmasiet fremstiller apotekansatte som ufyselige og ufølsomme

Alle kjenner noen med apotek i veska

I en undersøkelse utført av Norstat på vegne av Vitusaptotek, ble det kartlagt at hele åtte av ti nordmenn kjenner seg igjen i det å gå rundt med et apotek i veska, eller kjenner noen som gjør det.

— Disse folka setter vi ekstra pris på, da dette er målgruppen som oftest tar turen innom apoteket. Med nytt profilkonsept og ny profilfilm, håper vi de kommer innom Vitusapotek enda oftere, samtidig ønsker vi å motivere flere til å ha med seg sitt eget lille veskeapotek da vi vet at det kan komme godt med, sier Pritchard.

Vanskelig med reklame for apotek

WAL-rådgiver Sigmund Malkenes, forklarer bakteppet til det nye profilkonseptet de har skapt for Vitusapotek.

— Utfordringen i apotekkategorien er at beliggenhet er den primære driveren for valg av apotek, og de fleste har ikke et forhold til hvilket apotek de har i nærheten. Målet vårt er at Vitusapotek gjennom det nye konseptet som blant annet innebærer at vi har bygget vårt helt eget veskeapotek og laget ny lydlogo, skal bli husket på oftere. I tillegg har vi lagt en mediestrategi der vi fokuserer på formater med høy oppmerksomhet. Kombinasjonen av det kreative konseptet og medievalgene håper vi gjør at målgruppen både liker, og husker det nye konseptet, sier Malkenes på kampanje.com.

LES OGSÅ: Boots Apotek sendt ut reklame via Airdrop